ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU w czasie 13.03-25.03 2020
Informacje organizacyjne, Inne
Drodzy uczniowie !!!
Proszę o pobranie zagadnień do wykonania w domu i odesłania w terminie do 23.03.2020 na adres email: pracadomowa394@gmail.com. W przypadku wątpliwości, pytań kontaktujcie się ze swoimi nauczycielami, którzy chętnie służą pomocą. Zapytania kierujcie mailowo pod wskazany powyżej adres.
L.P | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Klasa | Zagadnienia | Uwagi |
1. | Katarzyna Bajno | j.polski | 4a | Karta pracy- „ Jak pokonać Bazyliszka? ( uczniowie otrzymali do domu). Sprawdzian , dział.4.( uczniowie otrzymali do domu). Zadania do wykonania zeszycie ćwiczeń: str. 101-102, str.35-39. Zadania w podręczniku: str.205, zad. 3 i 4 pisemnie.
|
|
5a | Zadania z podręcznika: str.201 zad. 5, str.205 zad.7,str.213 zad.5,str.214 zad.7, str. 235, zad. 4 i 8. Zeszyt ćwiczeń , str.42-44.
|
||||
6a | Lektura obowiązkowa, „ Hobbit, czyli tam i z powrotem” cały tekst. Karta pracy, „ Baśniowy świat lektury” uczniowie otrzymali do domu. Podręcznik, str.210 zad.3. Zeszyt ćwiczeń: str. 49-52, str.89-93. Napisz charakterystykę Bilbo Baginsa. Zredaguj tekst zaproszenia na spotkanie z autorem książek fantasy.
|
||||
2. | Agnieszka Zielińska | j.polski | 6b | Podręcznik str. 204-207 ćw. 1-4 216-218 ćw. 1-4 219-221 ćw. 1-5,7,8
|
|
7a | Podręcznik str. 212-213 ćw. 1-9 214-216 ćw. 1-5 232 3 wybrane ćw. Link do khanacademy https://pl.khanacademy.org/join/TMRW4FHD
|
||||
7b | Podręcznik str. 212-213 ćw. 1-9 214-216 ćw. 1-5 232 3 wybrane ćw. Link do khanacademy https://pl.khanacademy.org/join/TMRW4FHD
|
||||
8a, 8b |
Po przeczytaniu poniższej notatki napisz rozprawkę Zdania złożone podrzędnie karta pracy
|
||||
3. | Anna Izdebska | j. angielski | Wszystkie klasy | Wszystkie informacje dla uczniów znajdują się na Edmodo (logowanie przez aplikację mobilną Edmodo lub stronę internetową edmodo.com). Loginy do systemu zostały przekazane uczniom i/lub wychowawcom klas.
|
|
4. | Renata Puczyńska | matematyka | 4a,5a,b,8a,8b | Proszę o zalogowanie się na stronie KhanAcademy za pomocą otrzymanego od nauczyciela loginu i hasła. Po zalogowaniu się na konto, należy rozwiązać wskazane zadania. Do każdego zestawu zadań są podpięte filmy, które należy obejrzeć. Pamiętaj punkty otrzymujesz nie tylko za prawidłowo rozwiązane zadania, ale również za obejrzenie filmu. Proszę zwrócić uwagę na termin wykonania danej pracy. Wszystkie zagadnienia znajdują się w zakładce „praca domowa”. W przypadku braku loginu i hasła, proszę kontaktować się ze mną przez adres mailowy: pracadomowa@gmail.com |
|
5. | Anna Piróg | matematyka | 6a |
Zakres materiału: klasyfikacja trójkątów, pole trójkąta, rysowanie wysokości.
Zadania do wykonania(zeszyt ćwiczeń): temat IV.3, zadania: 1-6 temat IV.4, zadania: 1-2, 4-7
|
|
7a | Zakres materiału: nazywanie wyrażeń algebraicznych, mnożenie i porządkowanie jednomianów. W razie braku podręczników, proszę o kontakt na wyżej podany adres e-mail(w celu udostępnienia podręcznika w wersji elektronicznej).
Zadania do wykonania(zeszyt ćwiczeń): temat IV.2, zadania: 1-2, 4-5 temat IV.3, zadania: 5-8
|
||||
7b | Zakres materiału: nazywanie wyrażeń algebraicznych, mnożenie i porządkowanie jednomianów. W razie braku podręczników, proszę o kontakt na wyżej podany adres e-mail(w celu udostępnienia podręcznika w wersji elektronicznej).
Zadania do wykonania(zeszyt ćwiczeń): temat IV.2, zadania: 1-2, 4-5 temat IV.3, zadania: 5-8
|
||||
6. | Elżbieta Mazanek | fizyka | 7a ,7b | ||
8a 8b | |||||
|
|||||
7. | Zofia Augustynowicz | j.rosyjski | 7a, 7b | Wykonać w zeszycie ćwiczeń następujące zadania: Str. 22, zad. 2,4 Str. 23, zad. 2 Str. 25 – wszystkie zadania Str. 27, zad. 3 Str.28, zad. 4,5 – dotyczy czasu przeszłegoCzęść zadań dotyczy ostatniej lekcji, część wcześniejszych. |
|
8a |
|
||||
8b |
Podręcznik: strona 24, 25 (test) Autor podręcznika: Beata Gawędzka-Ajchel Zeszyt ćwiczeń:
|
||||
8. | Zofia Augustynowicz | Geografia | 8b | 1. Uczniowie, którzy nie uzupełnili zeszytów ćwiczeń mają teraz możliwość to uczynić 2. Przeczytaj informacje n/t Ameryki, podręcznik str. – 100 – 115 a następnie wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 46, 47, 48, 50, 51 |
|
5a | 1. Zapoznaj się z treścią dotyczącą krajobrazu miejsko-przemysłowego Wyżyny Śląskiej oraz krajobrazu rolniczego Wyżyny Lubelskiej – pod ręcznik str. 59 – 67, naucz się ustnie odpowiedzi na pytania pod tekstami a następnie wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: Str 37 – 41 2. Napisz w zeszycie plan wycieczki do miejsc w Warszawie i okolicach, związanych z Fryderykiem Chopinem |
||||
9. | Katarzyna Rybak | Historia | 4a | Zagadnienia: Z dostępnych źródeł (książka, internet) Przygotuj krótką notkę biograficzną bądź plakat o Tadeuszu Kościuszce. Zapoznaj się z życiorysem i ciekawostkami z życia bohatera.
|
|
5a | Zagadnienia: Temat lekcji: Mieszko I i Chrzest Polski 966 Na podstawie informacji zawartych w podręczniku bądź przy wykorzystaniu wiadomości z internetu, zapoznaj się z dojściem do władzy, rządami i okolicznościami przyjęcia przez Mieszka I Chrztu. Następnie wykonaj kartę pracy. 62-mieszko-i-i-poczatki-polski-karta-pracy
|
||||
6A, 6B | Zagadnienia: Temat lekcji : Rewolucja francuska Na podstawie informacji zawartych w podręczniku bądź wiadomości z internetu, zapoznaj się z – przyczynami, przebiegiem rewolucji francuskiej – postaraj się wskazać jej skutki – dowiedz się czym jest monarchia konstytucyjna Praca pisemna: – W kilku punktach przedstaw przebieg rewolucji – wyjaśnij terminy: Stany Generalne, burżuazja, Zgromadzenie Narodowe – Zrób plakat dotyczący DEKLARACJI PRAW CZŁOWIEKA I OBYWATELA
|
||||
7A ,7B | Zagadnienia: Temat lekcji: Polacy w czasie I wojny światowej Na podstawie filmu dokumentalnego” A jednak Polska 1918-1921” https://www.youtube.com/watch?v=GJLgQZH6U_w , oraz wiadomości znajdujących się w podręczniku bądź Internecie wykonaj kartę pracy. Zwróć szczególną uwagę na: -Postawy Polaków w czasie I wojny – Przebieg bitwy pod Tannenbergiem i Gorlicami – Utworzenie I Kompanii Kadrowej Legionów Polskich – Wyjaśnij czym był Kryzys Przysięgowy i Błękitna Armia -Zwróć szczególną uwagę i rolę jaką odgrywali: Józef Piłsudski, Józef Haller, Ignacy Paderewski 55-sprawa-polska-w-czasie-i-wojny-swiatowej-karta-pracy-do-scenariusza
|
||||
8A, 8B | Zagadnienia: Temat lekcji; Początki opozycji demokratycznej w Polsce Przygotuj krótkie notatki informacyjne(w zeszycie lub na oddzielnych kartkach w formie fiszki) do podanych niżej punktów:
Dla chętnych : Dokończ oglądanie filmu o księdzu Jerzym Popiełuszce, zapoznaj się z filmem „Niezwyciężeni” https://www.youtube.com/watch?v=M7MSG4Q-4as |
||||
10. | Katarzyna Rybak | Wos
|
8a i 8b | Zastanów się na podstawie bieżącej sytuacji i kryzysu związanego z epidemią w jaki sposób Polska spełnia swoją rolę w ograniczeniu rozprzestrzeniania się choroby w Europie. Czy jesteśmy jej mocno zintegrowaną częścią, jak radzimy sobie w sytuacji kryzysowej? Swoje zdanie uzasadnij w krótkiej pracy pisemnej. | |
11. | Danuta Koperska – Puskarz | Geografia | 6a,6b | Dział 3 (cały). Łącznie z tematami 2 i 3 (zapomniałam, przepraszam). + ćwiczenia o tej samej tematyce (str. 34–64). Trochę sporo, ale ciekawe. Znajomość mapy Europy! | |
7a,7b |
Uczniowie będą pisali sprawdzian z 2. części środowiska przyrodniczego Polski. Czyli wszystkie ćwiczenia do str. 54; podsumowanie z podręcznika do strony 82. Część tematów z działu 3 jest przerobiona ale polecam rozdział 4 „Rozmieszczenie ludności Polski” wraz z uzasadnieniem (dlaczego tak jest, jak jest?- mapa str. 95) Ponadto: rozdział 6. „Struktura……” ze zwróceniem uwagi na odróżnianie mniejszości narodowej, etnicznej i społeczności etnicznej (czyli podręcznik do str. 107, ćwiczenia do strony 64). |
||||
8a, 8b | Uczniowie będą pisali wkrótce test z Ameryki, a więc powinny być zrobione ćwiczenia do strony 70. A z podręcznika wszystkie tematy do strony 131 (bez Kanady i Stanów Zjednoczonych). | ||||
12. | Marianna Leszek | chemia | 7a, 7b |
Temat: Woda – właściwości i rola w przyrodzie
Przeczytaj tekst z podręcznika lub poszukaj informacji w epodręczniku.pl i wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na str. 85 -86. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń, zrób notatkę w zeszycie przedmiotowym. Zwróć uwagę na: wzór sumaryczny i strukturalny cząsteczki wody, właściwości fizyczne wody, występowanie wody w przyrodzie, stany skupienia wody, zmiany stanów skupienia
Temat: Woda jako rozpuszczalnik Przeczytaj tekst z podręcznika lub poszukaj informacji w epodręczniku.pl i wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na str. 87 – 89. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń, zrób notatkę w zeszycie przedmiotowym. Zwróć uwagę na pojęcia: dipol, rozpuszczalnik, substancje rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie, wpływ temperatury, mieszania, rozdrobnirnia substancji na szybkość rozpuszczania
Temat: Rodzaje roztworów Przeczytaj tekst z podręcznika lub poszukaj informacji w e-podręczniku i wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na str. 90 – 91. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń, zrób notatkę w zeszycie przedmiotowym. Zwróć uwagę na: 1) definicje: roztwór, rozpuszczalnik, substancja rozpuszczona, roztwory nienasycone, nasycone i podaj przykłady 2)mieszaniny ze względu na wielkość cząsteczek: roztwory właściwe, koloidy, zawiesiny i podaj przykłady |
|
8a, 8b | Temat: Porównanie właściwości alkoholi Przeczytaj uważnie treści z podręcznika lub wyszukaj informacji w epodręczniku.pl i wykonaj notatkę w zeszycie. Zwróć uwagę na: budowa cząsteczek alkoholi, grupa funkcyjna alkoholowa, rodnik alkilowy, właściwości alkoholi w zależności od wielkości cząsteczek: przykłady cieczy lotnych, cieczy oleistych, substancji stałych zastosowania różnych alkoholi
Temat: Kwas metanowy (mrówkowy) Przeczytaj uważnie treści z podręcznika lub wyszukaj informacji w epodręczniku.pl i wykonaj notatkę w zeszycie. Zwróć uwagę na: Budowa cząsteczki – wzór sumaryczny i strukturalny, występowanie kwasu mrówkowego w przyrodzie, właściwości fizyczne i chemiczne kwasu, zastosowanie kwasu przez człowieka
Temat: Kwas etanowy (octowy) Przeczytaj uważnie treści z podręcznika lub wyszukaj informacji w epodręczniku.pl i wykonaj notatkę w zeszycie. Zwróć uwagę na: wzór sumaryczny i strukturalny, otrzymywanie kwasu w procesie utleniania etanolu, właściwości fizyczne i chemiczne kwasu, zastosowanie kwasu przez człowieka, produkty zawierające kwas etanowy: ocet balsamiczny, jabłkowy i inne
|
||||
13 | Katarzyna Bajno | przyroda | 4A | Do wykonania zadania w zeszycie ćwiczeń, str. od 63 do 72- wszystkie zadania. Wykonaj plakat „Budowa oka”- technika dowolna.
|
|
14 | Katarzyna Bajno | Biologia | 5a | Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania z podręcznika, str.90 i str.97. Zadania w zeszycie ćwiczeń : str.55 zad.2, str. 56 zad. 3,4 i 5, str. 59,60 i 61.
|
|
Biologia | 6A 6B | Zadania w zeszycie ćwiczeń, str. 82, 83 i 84.
|
|||
7A 7B | Zad. 1. Podaj przyczynę, objawy i sposób leczenia nadczynności tarczycy, choroby Hashimoto, choroby Graves-Basedowa- zadanie wykonaj pisemnie. Zad.2. Opisz konsekwencje niedoczynności przysadki w dzieciństwie. Porównaj przyczyny i objawy cukrzycy typu I i cukrzycy typu II. Zadanie przedstaw w formie pisemnej.
|
||||
biologia | 8A 8B | Zad. 1. Skonstruuj trzy przykładowe łańcuchy pokarmowe występujące w różnych ekosystemach. Zad.2. Wyjaśnij, czym jest równowaga ekosystemu? Następnie podaj czynniki, które mogą spowodować zakłócenie tej równowagi. Opracuj temat lekcji „ Materia i energia w ekosystemie”. Wykonaj zadania do tematu: – wyjaśnij, czym jest krążenie materii w ekosystemie, – opisz obieg węgla w ekosystemie,- wytłumacz, dlaczego stały dopływ energii jest niezbędny do tworzenia ekosystemu?
|
|||
15 | Katarzyna Bajno | Edukacja dla bezpieczeństwa | 8A 8B | Zad.1. Wymień środki, które powinna zawierać apteczka pierwszej pomocy. Zad.2. Wyjaśnij czym się różni apteczka samochodowa od domowej? Zad.3. Wymień rodzaje opatrunków, które można zastosować na rany ( przy małym krwawieniu i krwotoku). Zad.4Opisz kolejne etapy udzielania pomocy osobie poszkodowanej, która ma krwotok z nosa. Uczniowie, którzy nie zaliczyli pierwszego semestru lub w obecnym semestrze nie mają ocen z przedmiotu dodatkowo zobowiązani są do znajomości treści z działu 1 i 2 z podręcznika do edukacji dla bezpieczeństwa, „ Żyję i działam bezpiecznie”. ! |