


Matematyka z Rummikubem – innowacja pedagogiczna w naszej szkole
W roku szkolnym 2024/2025 w Szkole Podstawowej nr 394 realizowana była innowacja pedagogiczna „Matematyka z Rummikubem”, która połączyła naukę matematyki z elementami gry i zabawy. Celem zajęć było rozwijanie logicznego myślenia, umiejętności matematycznych oraz współpracy wśród uczniów poprzez grę edukacyjną Rummikub.
Zajęcia odbywały się w każdą środę rano i były skierowane do uczniów klas 1–8. Spotkania cieszyły się dużym zainteresowaniem i stanowiły ciekawą alternatywę dla tradycyjnych lekcji matematyki.
W drugim semestrze zorganizowano szkolny turniej Rummikub, który rozpoczął się eliminacjami 4 kwietnia, a zakończył finałem 9 maja 2025 r.. Wzięło w nim udział 11 uczniów, którzy wykazali się dużym zaangażowaniem i umiejętnościami strategicznymi.
Wyniki turnieju:
I miejsce – Paweł Korzeniowski-Sielczak
II miejsce – Krystian Kotulski
III miejsce – Ernest Dudek
IV miejsce – Maciej Piaścik
Wyróżnienia otrzymali:
Kajetan Zubel, Jakub Kawęcki, Gabriel Figatowski, Oskar Kuligowski, Oliwia Żukowska, Oliwia Maciołek-Czierska, Eryk Wróblewski
Turniej przebiegał w przyjaznej atmosferze, a emocji nie brakowało! Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za aktywny udział.
Z dumą informujemy, że nasza szkoła została zgłoszona do ogólnopolskiego programu „Rummikub w Szkole” i w uznaniu za zaangażowanie w rozwijanie umiejętności matematycznych, logicznych oraz społecznych uczniów otrzymała certyfikat uczestnictwa.
Uroczyste wręczenie nagród i dyplomów odbędzie się podczas zakończenia roku szkolnego. A puchary dla zwycięzców… właśnie są w trakcie drukowania!
Na zakończenie turnieju na uczestników czekała słodka niespodzianka – ciasteczka w kształcie literek „R”, inspirowane nazwą gry Rummikub. Ten drobny, ale pomysłowy akcent był pysznym zwieńczeniem wspólnej zabawy.
Już teraz czekamy na kolejną edycję!




















Lekcja w Kinie: „Sztuczna inteligencja – sprzymierzeniec czy wróg?”
Projekty edukacyjno - wychowawcze
29 maja uczniowie naszej szkoły wzięli udział w kolejnej Lekcji w Kinie, tym razem poświęconej sztucznej inteligencji. Zajęcia prowadzone były w nowoczesnej formie – z udziałem avatara aktora, zagadek i quizów, co spotkało się z dużym entuzjazmem ze strony uczniów.
Uczniowie byli zaskoczeni, jak bardzo AI jest już obecna w ich codziennym życiu – od wyszukiwarek internetowych po aplikacje w telefonach. Wielu z nich przyznało, że temat AI był dla nich wcześniej odległy, a teraz stał się fascynujący i wart dalszego zgłębiania.
Po lekcji uczniowie obejrzeli film „Game On”, który w dynamiczny sposób pokazał, jak technologia może przenikać do rzeczywistości. Zachowanie uczniów podczas seansu było nienaganne – pełne skupienia, kultury i zaangażowania.
Opiekunowie: Renata Puczyńska i Zofia Augustynowicz

Lekcja w Kinie: „Czy social media mogą być toksyczne?
Projekty edukacyjno - wychowawcze
10 kwietnia uczniowie Naszej szkoły uczestniczyli w profilaktycznej Lekcji w Kinie, która poruszała temat wpływu mediów społecznościowych na nasze życie. Zajęcia były nie tylko pouczające, ale również bardzo angażujące.
Wielu uczniów przyznało, że po raz pierwszy spojrzeli na social media z innej perspektywy – jako przestrzeń, która może być zarówno pomocna, jak i niebezpieczna. Zaskoczyło ich, jak łatwo można paść ofiarą manipulacji czy fałszywych informacji.
Po lekcji uczniowie obejrzeli film, który w ciekawy sposób pogłębił tematykę zajęć.
Uczniowie świetnie odnaleźli się w innej niż szkolna przestrzeni edukacyjnej. Potrafili dostosować się do nowego otoczenia, zachowując się dojrzale i odpowiedzialnie.

Lekcja muzealna w Narodowym Muzeum Techniki
W dniu 27 maja 2025 r. uczniowie klas 5a, 6a i 6b pod opieką nauczycielki geografii Zofii Augustynowicz oraz
wychowawczyni klasy 5a Wiktorii Charzewskiej udali się do Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie.
Wzięli udział w lekcji muzealnej pod tytułem „Słynne odkrycia geograficzne”, realizującej temat z podstawy
programowej. Dowiedzieli się, jakimi trasami płynęli tacy odkrywcy, jak Krzysztof Kolumb i Ferdynand
Magellan. Przekonali się również, że wbrew powszechnemu przekonaniu to wcale nie Kolumb pierwszy dobił
do brzegu Ameryki. Poznali przyrządy pozwalające na żeglugę po oceanach. Trafnie rozpoznali, co kiedyś
motywowało Europejczyków do dalekich wypraw i jakie dzisiaj są cele podróży po świecie. Chętnie i
aktywnie brali udział w proponowanych ćwiczeniach. Ponadto obejrzeli wystawę poświęconą odkryciom
oraz przyrządom umożliwiającym podróżowanie. Cała lekcja wraz ze zwiedzaniem trwała 60 minut. Po lekcji
uczniowie mieli okazję swobodnie zwiedzić stałą wystawę Muzeum. Ich uwagę szczególnie przyciągnęły
eksponaty samochodów, motocykli, starych komputerów i konsol.

Dni recyklingu w SP 394
Projekty edukacyjno - wychowawcze
Ostatnim wydarzeniem na przełomie kwietnia i maja, które zainspirowało uczniów do działań na wielu płaszczyznach i wdrożyło do wykonania zadań proekologicznych były „Dni recyklingu w SP 394”. Projekt powstał w ramach realizowanej w szkole innowacji pedagogicznej ” Ekoszkoła to ekouczeń” aby promować korzyści płynące z odzyskiwania i ponownego wykorzystywania surowców, jakimi są odpady. Ekologiczne święto miało również skłonić do refleksji nad odpowiedzialnym zarządzaniem zasobami naturalnymi w życiu codziennym. Celem akcji było propagowanie dbałości o naszą planetę i jej zasoby przyrodnicze. Uczniowie brali udział w warsztatach, konkursach z wiedzy, plastycznych, technicznych, w których tworzyli plakaty informacyjne o potrzebach naszej planety i obecnych zagrożeniach, o recyklingu, zanieczyszczeniach środowiska, np. „Śmieci są do rzeczy” to konkurs plastyczno-techniczny mający na celu wykonanie różnorakich dzieł dzięki wykorzystaniu odpadów, nadając im drugie życie. „EKO-KONKURS na pomoc dydaktyczną”. Zadaniem uczniów było wykonanie pomocy dydaktycznej z materiałów recyklingowych. Można było stworzyć np. liczydło, model, grę edukacyjną – wszystko, co pomaga w nauce i pokazuje, że odpady mogą zyskać drugie życie. Największą popularnością cieszył się konkurs pisemny z wiedzy o recylkingu pt. „ Mistrz recyklingu”. Piękną postawą młodych ekologów mogą się poszczycić uczniowie klas najmłodszych, na których zawsze mogę liczyć. Brawo! Uczniowie wykonali wspaniałe prace konkursowe i świetnie poradzili sobie w konkursie pisemnym. Wszyscy nagrodzeni uczestnicy otrzymają dyplomy, nagrody oraz oceny z biologii.
Organizatorka projektu
Katarzyna Bajno

Warsztaty w Ekocentrum
Projekty edukacyjno - wychowawcze
Warsztaty w Ekocentrum
11 kwietnia 2025r. uczniowie klasy 8b brali udział w warsztatach ekologicznych zorganizowanych przez Ekocentrum Punkt Zwrotny. Warsztaty wpisują się w innowację pedagogiczną „ Ekoszkoła to ekouczeń” realizowaną w Sp 394 przez p.Katarzynę Bajno i w podstawę programową z biologii realizowaną w klasach ósmych. Ekocentrum to nowoczesna przestrzeń pełna multimedialnych zagadek i wyzwań na czas, w której uczniowie odkrywali tajemnice cyrkularności na przykładzie branży modowej. Warsztaty odbyły się w formie escape roomu, co bardzo zafascynowało młodzież. Uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy, a każda grupa zaczynała swoją przygodę z recyklingiem w jednym z czterech pokojów zagadek. Zadania należało wykonać w ciągu 10 minut. Po przejściu czterech pokojów grupy spotkały się na warsztacie podsumowującym, który był prowadzony przez panią edukator, tak jak poprzednia część odbywająca się w pokojach. Warsztaty trwały 90 minut. Uczniowie wykazali się bardzo dużą wiedzą dotyczącą ekologii, surowców wtórnych, recyklingu ubrań oraz fachowego słownictwa. Grupa świetnie współpracowała z edukatorką biorąc udział w dyskusji i dzieląc się własnymi spostrzeżeniami.

Projekt przyrodniczo-ekologiczny „Od ziarenka do roślinki”
Projekty edukacyjno - wychowawcze
Uczniowie kl.5a uczestniczyli w projekcie przyrodniczo- ekologicznym pt. „ Od ziarenka do roślinki”, którego celem było realizacja podstawy programowej z botaniki. Zadania projektu wpisane były ściśle w innowację pedagogiczna, którą w szkole realizuje p. Kataryna Bajno pt. „Ekoszkoła to ekouczeń”. Uczniowie poprzez zajęcia praktyczne poznali zależności przyrodnicze, obserwowali wzrost roślin, przekonali się, że fotosynteza jest ściśle związana z samożywnością roślin, zobaczyli jaka siła drzemie w maleńkich nasionach pomidora, fasoli, grochu. Uczniowie obserwowali wzrost szczypiorku, który wyhodowali z najzwyklejszej cebuli dymki oraz cukrowej. Dzięki hodowli dzieci z łatwością potrafiły wskazać części roślin: korzenie, pęd, łodygę i liście…na owoce musimy jeszcze poczekać. Zajęcia tak bardzo zaciekawiły piątoklasistów, że codziennie czekali przy sali lekcyjnej, aby zajrzeć do hodowli. Dzieci troskliwie zajmowały się roślinami, pielęgnowały, podlewały i były bardzo dociekliwe! Podsumowaniem projektu było śniadanie klasowe z wykorzystaniem klasowych plonów. Uczniowie przy pomocy p. Katarzyny Bajno i wychowawczyni kl.5a p. Wiktorii Charzewskiej przyrządzili wspaniałe kanapki z twarogiem, których głównym bohaterem był szczypiorek z własnej hodowli. Dzieciaki zajadały się ze smakiem. Były tak dumne z własnego szczypiorku, iż postanowiły poczęstować kanapkami pracowników szkoły .
Smacznego!
Opiekunka projektu
K.Bajno

Warsztaty w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Nauki przyrodnicze
Projekty edukacyjno - wychowawcze
Nasi uczniowie uczestniczyli w niezwykle interesujących warsztatach interdyscyplinarnych z dziedziny nauk przyrodniczych w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Zajęcia prowadzili pracownicy Nauczycielskiej Pracowni Przyrodniczej. Program warsztatów był ściśle skorelowany z podstawą programową przedmiotów przyrodniczych w klasach
7-8. Uczniowie prowadzili samodzielne doświadczenia, a myślą przewodnią zajęć był temat „Gra w kolory”. Uczniowie przeprowadzili doświadczenia przyrodnicze, w zakres których weszły zadania z chemii, biologii, fizyki, a nawet matematyki.
Uczniowie byli zafascynowani światem przyrody i własnymi odkryciami. Podczas warsztatów samodzielnie izolowali i rozdzielali barwniki z liści, następnie czarowali kolorowe krople i obserwowali zmianę barw pod wpływem różnych roztworów, a w kolejnym zadaniu przygotowywali roztwory cukru o różnych stężeniach, co później wykorzystali do stworzenia przepięknych tęczy. Dzieci poznały ciekawe zjawiska fizyko-chemiczne i biologiczne. Kulminacyjnym punktem spotkania było wykonanie nurka Kartezjańskiego- zabawki wykorzystującej dwa prawa fizyki. Uczniowie eksperymentowali z ogromnym zapałem i ciekowością godną młodych odkrywców. Przekonali się ,że nauki przyrodnicze to wcale nie magia i czary :).
K. Bajno

Pies Wojtek ze schroniska „Na Paluchu” ma nowy dom!
Projekty edukacyjno - wychowawcze
Pies Wojtek ze schroniska „Na Paluchu” ma nowy dom! 🙂 Pojechaliśmy do naszego podopiecznego, zawieźliśmy górę darów zebraną dzięki wielkim sercom naszych uczniów i ich rodziców i pożegnaliśmy się z Wojtkiem. Niestety nie mogliśmy spędzić z nim ( jak zawsze) czasu podczas zabawy, ponieważ nie było opiekuna , który wyprowadza Wojtka. Odwiedziliśmy Wojtka w jego boksie i tam spędziliśmy z nim kilka chwil. Podczas naszej wizyty w schronisku mieliśmy spotkanie z p. Katarzyną Świeżak, która zawsze oprowadza nas po schronisku opowiadając o życiu psów i kotów, o ich trudnych historiach, a my nadal nie możemy zrozumieć nieodpowiedzialnego postępowania dorosłych. Wolontariusze zaciekawieni opowiadaniem p. Katarzyny zdawali wiele pytań, a nasza wyprawa przeciągnęła się do kilku godzin i zakończyła się niespodziewanym spotkaniem ze wspaniałym psem o imieniu Konan i jego opiekunką. Konan został naszym nowym podopiecznym !!!:) .
Serdecznie dziękuję Państwu i uczniom za wsparcie i dobroć jaką niesiecie dla zwierząt.
Dziękuję Gronu Pedagogicznemu za pomoc w koordynowaniu zbiórek i dostarczanie darów
Opiekunka koła wolontariatu Katarzyna Bajno