Matematyka inaczej, czyli po co się jej uczymy …
Projekty edukacyjno - wychowawcze
.W ramach innowacji pedagogicznej “Matematyka przez doświadczenia” uczniowie klas 7 odkrywali świat liczb w zupełnie nowym otoczeniu. Poprzez innowacyjne zajęcia chcieliśmy pokazać uczniom, że matematyka jest elementem codzienności każdego z nas – przydaje się w pracy, w domu, czy podczas zakupów. Niestety często kojarzy się uczniom z nudnymi lekcjami i odrabianiem zadań z podręcznika. Dlatego my postawiliśmy na naukę matematyki w praktyce, a konkretniej – w kuchni.
Na zajęciach z matematyki poprzedzających warsztaty uczniowie przypomnieli sobie działania na ułamkach, szacowali i przybliżali liczby, przeliczali potrzebne składniki stosując przy tym jednostki masy, objętości, czytali informacje z tabeli, a na lekcjach biologii przybliżyli wiedzę z zakresu racjonalnego żywienia, właściwych postaw zdrowotnych i nawyków żywieniowych.
Na zajęciach matematyki i biologii uczniowie indywidualnie lub w grupach stworzyli plakaty “odżywiamy się zdrowo” wspierając się aplikacją „zdrowe zakupy” oraz gazetką ze sklepu. Na kolejnych warsztatach w grupach zaprojektowali kilka pełnowartościowych kanapek, a podczas wycieczki do sklepu przy ustalonym budżecie zakupili potrzebne produkty.
Podczas kolejnych zajęć uczniowie zostali zapoznani z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa oraz zostali wyposażeni w fartuszki i niezbędny sprzęt, np. deski do krojenia, noże. Następnie uczestnicy warsztatów przystąpili do przygotowania zdrowych kanapek pod czujnym okiem p. Renaty, p. Katarzyny i p. Basi. Za uszycie pięknych fartuszków dziękujemy p. Kasi.
Uczniowie spisali się na medal, wykazali się dużą kreatywnością, starannością wykonanych prac oraz chęcią współpracy.