Szkoła Podstawowa nr 394 w Warszawie
  • Aktualności
    • Informacje Organizacyjne
    • Uroczystości i imprezy szkolne
    • Wycieczki Szkolne
    • Projekty edukacyjno – wychowawcze
    • Wydarzenia sportowe
  • Dla uczniów
    • Plan lekcji
    • Prawa i obowiązki ucznia
    • Zasady bezpieczeństwa w szkole
  • Dla rodziców
    • Rekrutacja
    • Kalendarz
    • Harmonogram zebrań
    • Kadra pedagogiczna
    • O egzaminie…
    • Dokumenty
      • Statut Szkoły
      • Program Wychowawczo-Profilaktyczny
      • Procedury Szkolne
      • Program Edukacji Kulturalnej
      • Deklaracja dostępności
    • Rola rodziców w nauczaniu i wychowaniu
  • Nauka zdalna
    • Regulamin G Suite
    • Jak dołączyć do zajęć
    • Jak dołączyć do spotkania wideo?
  • Projekt Unijny “WYBIERAM EUROPEJSKI STYL ŻYCIA”
    • Założenia i cele projektu
    • Widoczność i rozpowszechnianie projektu
      • Galeria zdjęć
    • Zajęcia przygotowawcze do mobilności
    • Podsumowanie rekrutacji
    • Harmonogram I mobilność
    • Harmonogram II mobilność
  • Galeria
  • Kontakt
  • Film promujący Naszą Szkołę
  • Standardy Ochrony Małoletnich
20F17D7C-3C2F-4DE3-9CFE-57D024287722
styczeń 7 2022

Podsumowanie projektu WIE #CODEYROCKY – KODUJĘ I PROGRAMUJĘ

Projekty edukacyjno - wychowawcze

W roku szkolnym 2020/2021 w ramach XVI Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych od września do grudnia realizowany był projekt “#CodeyRocky – koduję i programuję.

Celem projektu było przybliżenie uczniom ciekawej dziedziny jaką jest robotyka i programowanie na poziomie podstawowym.  Projekt miał na celu rozbudzić u młodych ludzi pasję do nauki przedmiotów ścisłych i pogłębienie ich zainteresowań, a zdobyte kompetencje wykorzystać w nauce, a nawet w dorosłym życiu, jako pierwszy krok na ścieżce atrakcyjnej kariery.

Program zajęć był dopasowany do umiejętności i wiedzy ucznia, tak aby każdy uczestnik mógł znaleźć coś dla siebie i osiągnąć sukces. W ramach projektu zostały zorganizowane bezpłatne warsztaty, dzięki którym uczniowie mogli zwiększyć zainteresowania nauką i poprawić frekwencję. Dzieci uczyły się programowania i kodowania robota Codey Rocky. To zaś przyczyniło się do zniwelowania poziomu uprzedzeń do nauki przedmiotów ścisłych wśród uczniów. Nabór na zajęcia był poprzedzony informacjami na stronie szkoły, na plakatach i miał charakter otwarty, co dawało możliwość zmienności uczestników bez konsekwencji.  Po każdym warsztacie uczniowie mogli wziąć udział w mini konkursie na najlepiej wykonane zadanie.
 
Warsztaty odbywały się w grupach od 8 do 10 osób. Warsztaty zapewniły uczniom niesamowitą rozrywkę i pokazały, że nauka może być świetną zabawą. Zadaniem projektu była promocja kreatywnych form nauki.

Efekty realizacji projektu
 

Uczniowie nauczyli się:

– podstaw robotyki i programowania, poszerzyli swoją wiedzę z innych dziedzin ścisłych;
– rozwijali zdolności matematyczno-techniczne, rozbudzali kreatywność, wyobraźnię oraz logiczne myślenie; zajęcia dały dzieciom wiele satysfakcji oraz zadowolenia z osiągniętego sukcesu, były również doskonałym wprowadzeniem ich w świat robotów;
– realizatorzy projektu zdobyli nowe doświadczenia organizacyjne i merytoryczne.
Pojawiła się satysfakcja z dobrze wykonanej pracy, pomocy innym, pokazania im nowych rozwiązań w zakresie programowania i robotyki. Dziękuję wszystkim partnerom za udział w realizacji projektu, dyrekcji i koleżankom ze szkoły i wsparcie.

Renata Puczyńska

Poprzedni wpis Dzień Bezpiecznego Internetu 2022

„THINK B4 U POST!  = POMYŚL, ZANIM WYŚLESZ” 

Related Posts

AI plakat

Projekty edukacyjno - wychowawcze

Lekcja w Kinie: „Sztuczna inteligencja – sprzymierzeniec czy wróg?”

LWK_ULOTKA_KLASY_4_8_Str1_Iwona_Gawronska

Projekty edukacyjno - wychowawcze

Lekcja w Kinie: „Czy social media mogą być toksyczne?

093ecd4c-e92f-4cc2-b38e-4ae584780299

Projekty edukacyjno - wychowawcze

Dni recyklingu w SP 394

Ostatnie wpisy

  • Matematyka z Rummikubem – innowacja pedagogiczna w naszej szkole
  • Lekcja w Kinie: „Sztuczna inteligencja – sprzymierzeniec czy wróg?”
  • Lekcja w Kinie: „Czy social media mogą być toksyczne?
  • Lekcja muzealna w Narodowym Muzeum Techniki
  • Dni recyklingu w SP 394

Kategorie

  • Informacje organizacyjne
  • Inne
  • Konkursy szkolne
  • konkursy szkolne
  • Projekty edukacyjno – wychowawcze
  • Uroczystości i imprezy szkolne
  • Wycieczki szkolne
  • Wydarzenia sportowe
  • Wydarzenia szkolne

Archiwa

Szkoła Podstawowa nr 394
w Warszawie

ul. Mahatamy Gandhiego 13
02-645 Warszawa

tel. 22 635 44 27

Polityka RODO Sp 394
© Szkoła Podstawowa nr 394 w Warszawie 2025
Stworzone przez Prosty Przekaz
Accessibility by WAH