Na kolejnych warsztatach kulinarnych uczniowie odkrywali świat liczb w zupełnie nowym otoczeniu, a mianowicie wśród kuchennej przestrzeni. Na zajęciach poprzedzających warsztaty uczniowie poznali przepisy kulinarne, z pośród produktów wybierali te pełnowartościowe, przeliczali potrzebne składniki stosując przy tym jednostki masy, objętości czy wiadomości o ułamkach zwykłych i dziesiętnych. Następnie uczestnicy warsztatów przystąpili do przygotowania: jajka w sosie jogurtowym, lemoniadę na bazie miodu, cytryny i pomarańczy oraz sałatkę wiosenną na bazie naturalnych składników pod czujnym okiem p. Renaty Puczyńskiej, Katarzyny Bajno i p. Barbary Wotawy. Gdy sałatki były prawie gotowe – dzieci nakrywały i dekorowały stół.
Na degustację przygotowanych potraw został zaproszony Dyrektor szkoły i cała społeczność szkolna. Była to okazja na złożenie życzeń Wielkanocnych przez Dyrektora szkoły i spędzenie wspólnie miło czasu.
Zamysłem tych warsztatów było pokazanie uczestnikom praktycznych zastosowań matematyki, połączenie zabawy z nauką, rozbudzenie pasji kulinarnych, jak również kształtowanie u nich kreatywności poprzez szukanie nowych pomysłów. Warsztaty matematyczno-kulinarne odbyły się w ramach realizowanej w szkole innowacji matematycznej: „Matematyka przez doświadczenie”.